JİNEKOMASTİ

Jinekomasti

Jinekomasti; jinekomasti erkeklerde meme büyüklüğü olarak tabir edilen,özellikle göğüs bölgesinde süt bezi kanalları ve yağ dokusundan zengin erkek hastalar için kullanılan bir terimdir. Hasta genç yaşında blue çagını atlattıktan sonra bu problemle karşı karşıya kalabilir. Yahut ilerleyen yaşlarda kilo almayla birlikte belirginlik artar ve hastayı psikolojik olarak ciddi olarak rahatsız edecek bir durum haline gelir. Bu tip hastalar, denize girmek, havuza girmek, hamama gitmek gibi bir takım aktivitelerden kaçınarak, hep bu problemini gizlemeye çalışır. Bunu sorun haline getirebilirler. Bu tip problemi olan bir hasta derhal bir plastik cerrahi hekimi ile görüşmeli ve muayene olmalıdır. Hastanın göğüs bölgesindeki büyüklük, yağ dokusundan ibaret ise sadece yağ çekme yani liposuction uygulamasından son derece efektif bir şekilde fayda görecektir. Eğer, eglendiler dediğimiz yani süt bezi kanallarından zengin dokusu var ise; yağ dokusunu almak yetmeyecek beraberinde cerrahi olarak meme başı altından girilerek o bölgedeki süt bezi kanallarının da bir kısmının alınması gerekecektir: Uygulama lokal anestezi ya da genel anestezi altında yaklaşık yarım saat gibi kısa bir süre içerisinde gerçekleştirilebilir. Kalıcı bir uygulamadır ve hastanın problemi çok hızlı bir şekilde çözülür. Eğer çok ileri boyutta bir jinekomasti yani bir kadın memesi gibi sarkık ve büyük bir doku söz konusu ise, bu tip durumlarda hasta da belli izler bırakacak şekilde daha farklı teknikler uygulanabilir. Bu nedenle hastanın plastik cerrahi hekimi ile görüştüğünde nasıl bir operasyon yapılacağı net bir şekilde ortaya konacak ve hastane uygulaması hızlı bir şekilde gerçekleştirilecektir.