Tüp Mide

Kasım 29, 2017 by admin0
tup_mide-1200x423.jpg

Ameliyat öncesi hazırlık aşamaları nelerdir? Obezite ameliyatı öncesinde nelere dikkat edilir?

İlk olarak operasyondan önce hastaları check – up’tan geçirmek, çeşitli tahliller yapmak ameliyatta herhangi bir sürprizle karşılaşmayı önlemek için gereklidir. Örneğin bir hastamızda endoskopi esnasında reflüye neden olan mide fıtığı olduğunu gördük. Hasta kendisi de yıllardır mide yanması, ekşime, ağzına acı su gelmesi, öğürme gibi şikâyetleri olduğunu söyledi. Öyle olunca tabii Hiatus Hernisi ameliyatı olma durumu söz konusu oldu. Hem kapalı yöntemle tüp mide ameliyatı hem de mide fıtığı ameliyatı gerçekleştirdik.

Obezite ameliyatının riski var mı?

Apandisit ve safra kesesi ameliyatlarındaki risk ne ise bu ameliyatta da o kadar risk vardır. Tüm uluslararası verilerde de belirtildiği gibi riskin görülme oranı yüzde 0,2 – 0,4 arasındadır. Obezite ameliyatlarında riski belirleyen birtakım faktörler mevcuttur. Doktorun tecrübesi, ameliyatta iyi ve kaliteli malzemenin bulunması, bu malzemelerin doktor tarafından doğru kullanılması, hastanın doktorla uyumu bu faktörlerden bazılarıdır. Ameliyattan sonra ilk iki ayda kaçak riski vardır. Bu nedenle ameliyat sonrasındaki 60 günde özellikle ilk 20 günde çok dikkatli olunmalıdır. Bu süreçte verdiğimiz beslenme ve diyete uyulmalıdır.

Tüp mide ameliyatları ne kadar sürer?

Mide fıtığı ve obezite ameliyatını yaptığımız hastada açık cerrahi girişimde bulunmadık, kapalı yöntemle her iki operasyonu da tamamladık. Obezite ameliyatları yaklaşık 45 dakika, mide fıtığı ameliyatı ise 15 – 20 dakika sürüyor. Ameliyattan 5-6 saat sonra kişiyi mutlaka ayağa kaldırıp yürütüyoruz. Obezite ameliyatı sonrası oluşan ölüm oranları yüzde 0,2 ve bunun da en önemli nedeni embolidir. Emboli damarın pıhtı ile tıkanmasıdır. Pıhtılar beyne veya akciğere gidebilir bu da çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. İşte bu yüzden hastalara ameliyat sonrası ayağa kalkıp dolaşmasını öneriyoruz.