BACAK İCİ GERME

Bacak İçi Germe

Bacak germe yada uyluk germe; vücut estetiğinde meme, karın , kollar ne kadar önemli ise, bacakların gevşekliği ve sarkması da pek çok hasta için çok ciddi bir problemdir. Özellikle aşırı kilo vermiş, yahut genetik yapısı itibariyle gevşek bir bacak dokusu olan ve sallanmaya, sarkmaya meyilli olan hastalar için uygulanan bir yöntemdir. Eğer bacak yeterince ince değil ise; hastanın daha da kilo verdikten sonra bu uygulamanın yapılması önerilebilir. Eğer hasta yeteri düzeyde kilo vermiş ve bacakta ciddi bir sarkma meydana gelmiş ise, bu yöntem tavsiye edilir. Yöntem iki şekilde yapılır. Birinci uygulama da, hastanın sadece kasık içinde kalacak şekilde, kasık ön yüzünden popo bölgesine kadar uzanacak bir bölgede bacak derisinden bir elips şeklinde doku çıkarılır. Böylelikle bacağın özellikle iç kısmı, incelmiş olacaktır. Hastanın kilot çizgilerine uygun bir şekilde planlanacakdır. Eğer hastanın gevşekliği bacağın üst ve alt yapılarında da mevcut ise, yani bacakta çepe çevre bir gevşeklik ve sarkma söz konusu ise bu tip durumda sadece kasık içi değil, aynı zamanda aşağıya doğru uzanacak bir iz bile yani t şekindeki bir izle bu işlem gerçekleştirilir. Bu bölgede fazlalık olan deri, deri altı yağ dokusu İle birlikte çıkarılır. Hastanın özellikle yara bakımına çok dikkat edilmeli, çok gerginlik yara iyileşme bozukluğuna sebep olabilir. Daha az doku çıkarılan, bir miktar gevşek bırakılan hastalarda ise; bacağın yeteri düzeyde gerilmediği düşüncesi hakim olabilir. Bu nedenle operasyon tecrübeli bir hekim tarafından bir plastik cerrah ekibi tarafından gerçekleştirilmelidir. Genel anestezi altında yapılabilir. Hastanın bir gece hastanede kalması gerekmektedir. Hasta bir hafta sonra kontrole geldikten sonra normal gündelik yaşamına dönebilir.